Disbalans in Hormonen

Balans

Je lichaam kan verstrikt raken in een soort vicieuze cirkel, waar je soms lastig uit kan komen. Zeker als jij je er niet van bewust bent, of als je niet weet waar te beginnen om die cirkel te verbreken.

Laten we even als begin nemen de voeding, omdat dat nou eenmaal iets is wat tastbaar en zichtbaar is. Zoals je onder in de afbeelding ziet; voeding beïnvloedt je hormoonstelsel & je brein gezondheid (voor de natuurlijke werking van je brein). Wanneer je deze optimaal inzet moet je daarnaast ook nog optimaal bewegen. Want naast voeding is beweging de belangrijkste factor voor zowel ons brein als ons hormoonstelsel. (omdat het brein het hormoonstelsel aanstuurt via de hypofyse). Maar doe jij niks in de binnenste cirkel (vanuit jouw gedachten), dan kan jij via jouw aansturingssysteem weer jouw lichaam verwarren waardoor het onduidelijk wordt wat het moet doen om jou in balans te brengen. Die gedachten is dus weer waar het start. Nou hebben we dat in de vorige module al behandeld, en als het goed is ook al een hoop over geleerd, maar in deze module gaan we dus dieper in op de kennis van andere factoren die je kunnen helpen met meer gemak dat gevoel van balans te ervaren. Daarnaast gaan we de inzet van jouw gedachten daarbij proberen aan te sluiten. Klinkt ingewikkeld, maar wanneer je de stapjes neemt, komt de rest vanzelf. (en zo niet dan gaan we het daar zeker over hebben in een van de calls!)


De opdracht van vandaag is:

Schrijf per categorie op of je daar een disbalans voelt, welke klachten je ervaart en daarbij ook waardoor jij denkt dat dat kan komen. Bedenk hierbij ook alvast hoe je dit eventueel zou kunnen oplossen of meer in balans kan brengen. Vergelijk dit eventueel met je eerste lijstje over blokkades van module mindset. Bewaar het lijstje goed, zodat we dit in de persoonlijke call kunnen bespreken, en zodat jij terug kan pakken op waar je vandaan komt.

Post a comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *