Beauty-food (werking bij inname)

voeding

Voeding kan je ook mooi maken van binnenuit


Wat draagt bij aan je uiterlijke schoonheden?

A: houd de huid soepel, en houdt haar & tandvlees op peil. Ondersteund sterkere nagels. Daarnaast is deze vitamine nodig voor het functioneren van je ogen, met name aanpassing van licht naar donker.

B1: speelt een rol in de verbranding van Koolhydraten.

B2: onderhoud huid en haar, en nagels.

B8: conditie van huid en haar.

C: vochtafdrijvend en zuiverend

Antioxidanten als Vitamine C & E + polyfenolen en beta-caroteen, gaan ouderdom en daarmee dus ook rimpels tegen. Ook een vale of grauwe huid wordt hierdoor tegen gegaan.  Ze verbeteren ook de conditie van je ogen.

Vitamine C & E bevorderen het behoudt en de vorming van collageen, wat een zeer belangrijk onderdeel is als bindweefsel van ons lichaam. Het draagt bij aan de stevigheid van rimpels. Naarmate we ouder worden neemt vaak een tekort aan collageen toe, wat resulteert in rimpels. Je huid verliest zijn elasticiteit.

Selenium: is belangrijk om de afbraak van collageen tegen te gaan

Omega-3 vetzuren zorgen voor een goede vetbalans van de huid en een soepele huid.


De opdracht van vandaag is:

Begin je dag met een halve liter water, met het sap van een hele verse citroen of limoen (tip: gebruik één groot glas, ipv 2 glazen!). Doe dit gelijk na het wakker worden en geef je lever een half uur de tijd om te ontgiften, voor je begint aan je ontbijt. (het werkt ook gelijk antibacterieel voor je mond en tandvlees).

Ben je niet gewend om citroenwater te drinken begin dan eerst met het sap van een halve citroen, en bouw het van daaruit eventueel op.

Dit is ideaal dus om aan je ochtendroutine vast te plakken, of juist ervoor 😉

Post a comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *